Kamperen in Chambon sur Lac - Reisverslag uit Murol, Frankrijk van Roelof en Titia Koops - WaarBenJij.nu Kamperen in Chambon sur Lac - Reisverslag uit Murol, Frankrijk van Roelof en Titia Koops - WaarBenJij.nu

Kamperen in Chambon sur Lac

Door: Roelof

Blijf op de hoogte en volg Roelof en Titia

10 Juni 2013 | Frankrijk, Murol

Vakantie 2013 Zuid-Frankrijk en Noord Spanje

Donderdag 6 juni

Alles klaar zetten en controleren zodat we vrijdagavond nadat we uit Emmeloord en Groningen komen alles alleen nog maar in de auto hoeven te zetten. Bij het nakijken van de camera blijkt dat het geheugenschijfje er niet meer goed in vast klikt, goede raad is duur dus direct maar een nieuwe camera gekocht! (Geld lag al klaar van verjaardagkado's en andere giften!) Vrijdagavond alles in de auto gezet en het paste er weer in!

Zaterdag 8 juni
Om ongeveer 6.30 uur reden we weg van de Tichelkampen richting Luxemburg, waar we voor € 1.33 per liter de tank weer vol gooiden, er ging 50 liter in dus ik reed op de laatste druppels. Hoe verder we naar het zuiden kwamen hoe hoger de temperatuur werd! Na Dyon was het al 27 ° maar vlak voor Lyon kwamen er wolken voor de zon en werd het al snel kouder. Op weg naar Clermont Ferrand begon het ook nog te regenen. We hebben om 20.00 uur de tent opgezet op Camping Le Pre' Bas in Chambon sur Lac in de Auvergne.

Zondag 9 juni
Nadat we gegeten hadden zijn we gaan lopen om het meer Lac Chambon. Hier zijn wandelpaden aangelegd dus het loopt wel gemakkelijk,. Het was zonnig toen we weggingen maar halverwege begon het te regenen. Zonder paraplu of regenjas werden we behoorlijk nat, dus het was een goede leer voor de volgende keer! In de loop van de middag zijn we in de auto gestapt voor een rondritje door de omgeving. Het rijden over de passen verveelt nooit. In Besse zijn we uitgestapt een hebben we het middeleeuws stadje bekeken.Op een gegeven moment zag ik een klein bordje staan 'panaroma' en ben het weggetje in gereden waarna we op een plek kwamen waar we op de top van een heuvel een prachtig uitzicht over de omgeving hadden! Toen we weer verder reden zag ik weer zo'n bordje en dacht daar ook een prachtig uitzicht te zullen zien, maar dit was een zandpad en liep al gauw heel steil de berg op waarbij het pad steeds meer diepe sporen vertoonde. Opeens knalde de onderzijde van de auto op een grote steen en zat ik even vast! Na voorzichtig heen en weer gaan kreeg ik de auto weer los en ben ik op een vlak stukje gedraaid en voorzichtig weer naar beneden geglibberd. Nu pas ik wel op om weer op zo'n paadje de berg op te gaan!

Maandag 10 juni
Om half elf weggereden van de camping voor een rondrit door de Auvergne, het doel was Puy Mary. Onderweg een paar keer gestopt in een stadje en bij een meer die onstaan is door een van de vulkanen, door welke dit gebied z'n grillige vorm gekregen heeft. Onderweg verschillende doodgereden beesten aan de kant van de weg zien liggen, zoals een das en steenmarter. In een bos op de weg naar de Pas de Peyrol stond er ineens een edelhert vlak voor ons op de weg. Toen ik mijn camera gepakt had en uitgestapt was, was hij jammergenoeg in het struikgewas verdwenen. We hebben in het bezoekerscentrum op de Pas de Peyrol naar een film over de vulkanen van dit gebied gekeken, buiten was toch niets te zien behalve mist. Daarna door gereden naar Aurillac en via de n122 en de a75 weer naar Chambon sur Lac gereden.

• 10 Juni 2013 - 21:57

Grietje: