Garda meer en Lago di Maggiore - Reisverslag uit Stresa, Italië van Roelof en Titia Koops - WaarBenJij.nu Garda meer en Lago di Maggiore - Reisverslag uit Stresa, Italië van Roelof en Titia Koops - WaarBenJij.nu

Garda meer en Lago di Maggiore

Door: Roelof

Blijf op de hoogte en volg Roelof en Titia

27 Juni 2014 | Italië, Stresa

23 juni maandag.
Vandaag naar Verona. Toen we op het station van Desenzano op de trein stonden te wachten bleek mijn TomTom nog in de auto te zitten. Titia die zeer bezorgd was na verhalen van mensen op de camping over inbraak in hun auto wilde deze er koste wat het koste nog uit halen. De trein was op dat moment al 5 min over tijd, en toen we na 10 min hard lopen terug op het perron waren kwam hij er net aan. Over vertraging gesproken. Ook de mannen achter het loket waar je de kaartjes koopt waren geen voorbeeld van efficiëntie, toen wij aan de beurt waren stond er achter ons een lange rij, maar de man die ons hielp en alleen de kaartjes nog moest geven ging rustig wat op z'n telefoontje sms'en.
Eenmaal in de trein leek het net of de wielen vierkant waren. Hoe harder de trein reed hoe meer lawaai. Ik was blij toen we uit konden stappen in Verona.
Verona is een mooie stad met een serie grote kerken, waarvan we de grootsten van binnen bekeken hebben. Ook de binnenstad is mooi om een keer te bekijken.
Na tegen het eind van de middag nog een pizza gegeten te hebben gingen we om 7 uur weer met de trein terug. De trein op de terugweg had wielen die nog vierkanter waren als 's morgens, de herrie was schrikbarend. Toen hij ook nog harder dan 155 km (op mijn Garmin) ging rijden, begon hij behoorlijk te schommelen. Ik had het niet zo breed meer en was enorm opgelucht toen Desenzano in het zicht kwam. Ik zal niet gauw weer in een Italiaanse trein stappen.

24 juni dinsdag
De dag gebruikt om uit te rusten en bij te komen van de dag naar Verona. Lekker niets doen en liggen zonnen bij het zwembad op de camping.

25 juni woensdag
De afgelopen nacht heeft het behoorlijk geonweerd en hard geregend.
Vanaf negen uur tot twaalf uur donderde het aan een stuk door, het was net een goederentrein die van links naar rechts en weer terug door de wolken denderde. Ook sloeg de bliksem in in een boom in de buurt van camping waardoor die in brand vloog. Om twee uur ging het opnieuw los met de bijbehorende bliksem.
Het heeft de hele nacht geregend waardoor het beddengoed door doorslag nat werd. De woensdag gebruikt om de tent te laten drogen. 'S middags nog een wandeling langs het strand gemaakt richting Desenzano.

26 juni donderdag
Rustig aan de tent in gepakt en vertrokken vanuit Moniga del Garda. We hadden besloten om via de tolweg naar Lago di. Maggiore te gaan, dus dat schoot lekker op. Na een terrassen camping voorbij Verbania bekeken te hebben besloten we toch terug te gaan naar camping Conco D'Oro vlakbij Stresa. Hier vonden we een plekje vlakbij het meer.

27 juni vrijdag
Vanmorgen naar Stresa gegaan en door het centrum en langs de grote hotels langs de waterkant gelopen. Er was markt met veel tassen, schoenen en kleding. Een leren riem die ons wel wat leek kostte 87 euro. Dus gauw teruggehangen.
Na het bezoek aan Stresa zijn we via een weg vol haarspeldbochten bochten naar de top van de berg Il Matterone gegaan. Deze weg ging dwars door de bossen en het asfalt was heel slecht, door je moet om de gaten in de weg heen rijden. Halverwege stond een slagboom en moesten we 7 euro betalen om verder te mogen. Op de top was alleen de kabelbaan vanuit Stresa en een rodelbaan te vinden, dus het geheel was niet geweldig.