Maandag 30 mei tot t/m zondag 5 juni - Reisverslag uit Vézac, Frankrijk van Roelof en Titia Koops - WaarBenJij.nu Maandag 30 mei tot t/m zondag 5 juni - Reisverslag uit Vézac, Frankrijk van Roelof en Titia Koops - WaarBenJij.nu

Maandag 30 mei tot t/m zondag 5 juni

Blijf op de hoogte en volg Roelof en Titia

01 Juni 2022 | Frankrijk, Vézac

Maandag 30 mei

Maandagmorgen op tijd uit bed (vanaf het luchtbed) gegaan om de tent af te breken en naar de Dordogne te gaan. Om goed 9.30 uur reden we vanaf de kamping. Op de Tomtom had ik de snelste route naar Vezac in gegeven. De route ging over binnenwegen wat we helemaal niet erg vonden en een klein gedeelte ging over de tolweg. Om 15.30 uur waren we bij de kamping die we uit het boek gezocht hadden. Les Deux Valle'es in Vezac. Na enige discussie hebben we de tent op gezet aan de rand van de kamping met uitzicht op het kasteel van Beynac.

Dinsdag 31 mei

Vanmorgen lopend naar Beynac gegaan om de nabije omgeving te verkennen, het is een leuk dorpje onder het kasteel, jammer dat een oud hotel langs de weg staat te vergaan. Na een broodje gegeten te hebben zijn we op de fiets gestapt richting Domme. Vanaf de kamping eerst over de D weg naar de Dordogne. Daarna via eerst een goed fietspad en binnenwegen verder. Dit was met onze ebike goed te doen, soms moesten we een steile helling op met de versnelling op 1 en de stroom op turbo. Was even wennen maar het ging goed. De accu had nog nooit eerder zo snel een blokje minder. Na een bezoek aan de Carrefour in Cenac et Saint-julien zijn we door Domme gefietst, een heel mooi hoog gelegen stadje. Daarna langs een andere route over binnenwegen weer terug naar de kamping.

Woensdag 1 juni

Vandaag op de fiets richting Sarlat Le Caneda, over D wegen en binnendoor weggetjes. Het grootste gedeelte ging over een met bordjes aangegeven rode route wat met de ebike's goed te doen is. In Sarlat le Caneda in de Leclerc eerst een nieuw hoesje voor de telefoon gekocht.

Daarna hebben we een tijd door het stadje gewandeld en zijn we langs dezelfde weg weer terug naar de kamping gegaan.

Donderdag 2 juni

Vanmorgen zijn we op de fiets gestapt om zoveel mogelijk langs de Dordogne naar Siorac en Perigord te fietsen. Daarna langs de noordkant van de Dordogne terug via Saint-Cyprien. Op het laatste stuk langs de D703 richting Beynac. Dit is een drukke weg, dat was minder leuk.

Vrijdag 3 juni

Deze morgen zijn we op onze Ebikes gestapt om via het fietspad door het dal van de Ce'ou naar Gourdon te fietsen. Het fietspad is behoorlijk vlak maar toen we een tijdje aan het eind van het pad door de heuvels fietsten bleek Gourdon toch verder weg te zijn dan ik dacht. Dus we hebben gedeeltelijk een ander weg terug gezocht. S'nachts kregen we nog een behoorlijke onweersbui met een paar rukwinden over ons heen.

Zaterdag 4 juni.

Vanaf Sarlat ligt een fietspad over het tracé van een oude spoorlijn tot Cazoules aan de Dordogne. Deze hebben we gefietst tot het eind, er lag nog een boom over het pad van de onweersbui gisteravond. Het fietsen over het pad viel ons een beetje tegen, doordat het veel loopt door bossen en bosranden en zie je daardoor niet zo veel van de omgeving. We hebben daarom op de terugweg de route verlaten en zijn door de heuvels via Carlux en Sainte Nathalene weer terug naar Sarlat gefietst. 'S avonds werden we door de nederlandse eigenaar van de kamping gewaarschuwd dat er weer onweer en wind verwacht werd dus ik heb extra scheerlijnen aan de tent gemaakt.

Het viel mee vannacht.

Zondag 5 juni

Vandaag lekker rustig aan gedaan, eerst de dienst in Assen bekeken. Na het broodje zijn we naar Beynac gewandeld en daar het dorpje en kasteel bekeken. Over het smalle paadje onderlangs de rotsen en door de landerijen zijn we terug gewandeld naar de kamping.