Vrijdag 27 mei, op weg naar Green River, Utah - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Roelof en Titia Koops - WaarBenJij.nu Vrijdag 27 mei, op weg naar Green River, Utah - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Roelof en Titia Koops - WaarBenJij.nu

Vrijdag 27 mei, op weg naar Green River, Utah

Door: roelofentitia

Blijf op de hoogte en volg Roelof en Titia

28 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen op weg gegaan naar Green river in Utah. Niet via de kortste weg maar via Durango naar Silverton door de bergen en dan via Ouray binnendoor naar Moab en dan door naar Green River.
Hotels in Moab zaten vol dus dan maar 'iets verder op.
In Durango zagen we stroomtrein vertrekken naar Silverton. Altijd een mooi gezicht, daarna had ik de broek vol met zwarte asvlekken uit de schoorsteen. In de stad was iedereen aan het schoonmaken. De hoofdstraat staat vol met origenele gebouwen uit begin 1900. We reden daarna de bergen in richting Silverton om te genieten van de kleuren en vormen om ons heen. De weg gaat zo hoog dat we in de sneeuw reden. In Silverton hebben we een tijdje rondgelopen, het hele stadje uit begin 1900 is autenthiek en beschermd. Daarna van Silverton naar Ouray over de Million Dollar Highway. Dit is een geweldig mooie weg maar zonder zijafscherming. De weg naar Moab was elke keer weer anders, dan droog en kaal of door een vallei met weiden en koeien. Steeds de besneeuwde bergen op de achtergrond. Bij Moab stonden we verbaast wat de Amerikanen allemaal mee slepen als ze op vakantie gaan: een camper zo groot als een toerbus daar een grote SUV aan vast gehaakt en daar een aanhanger aan met een of meer ofthe road wagens. Green River is een gehucht waar een heleboel zaken gesloten zijn, dus ziet er desolaat uit.

• 29 Mei 2011 - 17:06

Rene En Roelien:

Thuis je broek maar in de biotex!