Zondag 29 mei, Death Hors Point park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Roelof en Titia Koops - WaarBenJij.nu Zondag 29 mei, Death Hors Point park - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Roelof en Titia Koops - WaarBenJij.nu

Zondag 29 mei, Death Hors Point park

Door: roelofentitia

Blijf op de hoogte en volg Roelof en Titia

29 Mei 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na op bed de dienst van Dalfsen van half drie voor het grootste gedeelte geluistert te hebben, zijn we weer op weg gegaan naar Arches National park.
Gisteren hadden hadden we geen zin meer om de 4.8 km naar Delicate Arch te lopen, dus vanmorgen besloten om terug te gaan naar het park om toch de bekenste boog van Utah van dichtbij te bekijken.
Het was harder gaan waaien, dus het losse zand waaide ons regelmatig in de ogen. Deze boog van zandsteen is het symbool van Utah, en staat op de meeste nummerborden hier als achtergrond. Na dat we de 'arches' (boog) eens goed van dichtbij bekeken hadden zijn we weer terug naar de auto gegaan. Hadden we onze wandeling van de dag ook weer gehad! Nadat we het park weer verlaten hadden gingen we op weg naar Death Horse Point park. Dit is een plaats waar eens in het verleden paarden die niet werden afgericht en dus waardeloos waren, achtergelaten waren op een rotspunt aan de oever van de Colorado. De toegang was afgesloten, en de rotswanden zijn 500 meter verticaal omlaag, dus met water in het zicht kwamen ze van dorst om.
Voor vandaag waren er onweersbuien (thunderstorms) voorspeld, wij hebben alleen zonnig weer gehad. Het waaide wel erg, waardoor er veel zand in de lucht kwam. We konden de omliggende bergen dan ook niet goed meer zien. We hebben nadat we San Fransisco achter ons hadden gelaten alleen maar mooi weer gehad, met temperaturen tussen de 20 en 30 graden. We genieten elke dag van deze wonderen van de schepping.

• 30 Mei 2011 - 05:53

Grietje:

Titia en Roelof fijn dat jullie het naar je zin hebben daar,
    Hier in Assen missen ze jullie wel.
    Onze jongens vroegen wanneer jullie eens terug kwamen. Ze missen buurvrouw, ze komt de krant niet halen. Zelfs Bejanca zei dat.
    Geniet de komende week maar weer, We houden jullie in de gaten.

• 30 Mei 2011 - 12:48

Rene En Roelien:

Zo ver weg en toch nog sportief bezig zijn! Goed hoor en maar verder genieten.!

• 31 Mei 2011 - 09:38

Ritske En Agatha:

Lieve wereldreizigers,

Wat een geweldige verhalen allemaal. We horen en zien jullie genieten!
    Er is vast al heel wat vastgelegd. T.z.t. zullen we de foto's wel zien.
    Nog heel erg bedankt voor het bloemstuk dat we vanuit de VS mochten ontvangen. Heel veel plezier en pas op jezelf. Het allerbeste gewenst. Veel liefs van ons.