Barcelona - Reisverslag uit Aínsa, Spanje van Roelof en Titia Koops - WaarBenJij.nu Barcelona - Reisverslag uit Aínsa, Spanje van Roelof en Titia Koops - WaarBenJij.nu

Barcelona

Door: Roelof

Blijf op de hoogte en volg Roelof en Titia

22 Juni 2013 | Spanje, Aínsa

Zondag 16 juni
Om 10 uur van de camping weggelopen voor een tocht vanuit een een boekje van de fam Wiebenga. Eerst richting Millau langs de Dourbie en na de rotonde richting de Tarn. Hier ging het al snel over zandpaden sterk omhoog. Na een steile klim moesten we door een grot het pad vervolgen. Hier had Titia enige overreding nodig om toch door de grot te gaan. Het was een prachtige tocht over de rotskam en vlak onder de rotskam door. Er vlogen vale gieren vlak boven ons. Na zes uur lopen waren we weer op de camping.

Maandag 17 juni
Op ons gemakje de tent opgebroken om richting Barcelona te gaan. Om half drie kwamen we aan in Canet de Mar, waar we tent op gezet hebben op Camping El Grobo Roje. We hebben nog niet eerder zulke mooie sanitaire voorzieningen op een camping gezien! Om vijf uur zijn we naar het stadje gelopen om te zien hoe vaak de trein naar Barcelona gaat.

Dinsdag 18 juni
Vandaag de omgeving verkend met de auto. Langs de kustweg zijn we naar Blanes gereden. Hier zijn we bij de haven op een rots geklommen en zijn we de stad doorgelopen. Vandaar door Lloret de Mar naar Tossa de Mar gereden. Hier is een middeleeuws stadje met kasteel wat we bekeken hebben. We zijn verder gereden naar Paratallada, dit is een stadje die iets verder in het binnenland ligt. Het is echt authentiek. Daan en Tineke met dochter Anneke en Tjerk zaten op een camping daar vijf km vandaan, dus die hebben we opgezocht. We waren om half tien weer terug op de camping.

Woensdag 19 juni
Om negen uur stonden we bij de receptie van de camping om een kaart voor de citytoer door Barcelona te kopen. De juffrouw moest eerst de kinderen naar school brengen en kwam te laat op haar werk, daarom bracht de eigenaar van de camping ons met de auto naar het station. We kwamen aan in het centrum van Barcelona en zijn direct op de citytour groene route gestapt. Bij de Kathedraal Sagrada Familia zijn we uitgestapt en in de rij gaan staan. Na een klein uurtje waren we binnen. Het is overweldigend hoe licht dat gebouw van binnen is. Ook zijn we in de kelder geweest waar je kunt zien hoe de modellen gemaakt worden en de constructie met touwtjes en zakjes zand berekend word. (Hangend aan het grondplan). Hierna zijn we weer op de citytoer gestapt voor het vervolg van de route. Aan het eind van de route zijn we uitgestapt en over de Ramblas gelopen. Hier was het ontzettend druk. Daarna in de rode route gestapt voor het vervolg door de stad. Hierna op de Ramblas een pizza gegeten en weer op de trein gestapt naar de camping.

Donderdag 20 juni.
Een rustige dag op de camping. Lekker in het zwembad gelegen en uitgerust.

Vrijdag 21 juni.
Vanmorgen op tijd opgestaan om weer met de trein naar Barcelona te gaan. We zijn weer uitgestapt op Placa de Catalunya in het centrum van de stad.Vandaar zijn we gaan lopen door de oude stad richting Palau de Musica Catalana. Dit is een concertgebouw met een geweldig mooie binnenzijde. vandaar verder gelopen richting de Cathedraal.Nadat we deze van binnen bekeken hadden zijn we verder door de oude richting het begin van de de Ramblas. In deze wijk zijn veel straatjes met winkels, dus genoeg te zien! Via de Ramblas zijn we weer teruggelopen naar placa Catalunya, waar we op de metro gestapt zijn naar Park Guel, een kleurrijke creatie van Gaudi. Hier liepen de joekels van ratten ons letterlijk voor de voeten! We zijn weer richting de Ramlas gegaan waar we in een zijstraatje hebben gegeten. Om 19.30 uur waren we weer op de camping in Canet de Mar.

Zaterdag 22 juni.
Vanmorgen de tent weer opgebroken om richting de spaanse pyreneeen te gaan. Na een voorspoedige reis hebben we om 2 uur de tent weer opgezet op camping Pena Montanesa, vlakbij Ainsa

• 25 Juni 2013 - 21:05

Roelien Posma:

Mooie reis maken jullie weer! geniet ervan het weer is hier niet zo goed.Wij zijn weer terug uit Denemarken en Duitsland.Erg mooi en ook goed weer gehad.Veel gezien en gefietst.Doeiiiiii.