In deTarn en omgeving - Reisverslag uit Millau, Frankrijk van Roelof en Titia Koops - WaarBenJij.nu In deTarn en omgeving - Reisverslag uit Millau, Frankrijk van Roelof en Titia Koops - WaarBenJij.nu

In deTarn en omgeving

Door: Roelof

Blijf op de hoogte en volg Roelof en Titia

15 Juni 2013 | Frankrijk, Millau

Dinsdag 11 juni
Om negen uur begonnen met het afbreken en inpakken van de tent. Na een uurtje reden we op ons gemakje naar Millau. Even rondgekeken op een grote camping waar het ons te donker was door hoge bomen op de camping. Onze tent opgezet op camping Saint Lambert, een kleine camping aan de oever van de Dourbie. In de loop van de dag werd het lekker warm weer, een graad of 24. Dus tot negen uur voor de tent gezeten.

Woensdag 12 juni
Lekker rustig aangedaan en om half twee begonnen aan een wandeling in de buurt van de camping. We zijn een eind stroomopwaarts langs de Dourbie gelopen en in het dorpje Massebiou over de oude brug gegaan. Daarna weer stroomafwaarts richting de camping. Het was ongeveer dertig graden en we hadden geen water meegenomen. Er is daar verder geen brug om over de rivier te komen en via Milliau rond te lopen werd ons net te ver! Dus we zijn weer terug naar de brug gegaan waar we aan een fransman om het dichtsbijzijnde waterpunt vroegen. Titia kon alleen maar meer aan water denken en liep als een hazewindhond! Vlakbij de brug bleek een punt te zijn waar je water (eau potable) kon drinken. Totaal ongeveer tien km gelopen.

Donderdag 13 juni
Vanmorgen om elf uur weggegaan voor een rondrit door de Gorges du Tarn. Via Millau en over de 'stille' kant van de Tarn naar Rozier gereden. Hier hebben we jaren geleden met de kinderen op de gemeentecamping La Brouillet gestaan. We zijn nu de camping op gelopen en hebben het plekje opgezocht waar we toen stonden. We zijn verder langs de Tarn gereden en hebben verschillende mooie rotspartijen gezien. Het was ongeveer dertig graden. Toen we in Sainte Enimie aangekomen waren begon het te weerlichten en betrok de lucht. Binnen de kortste keren regende het dat het goot en zakte de temp naar 18 graden. We besloten dan ook om de Tarn de Tarn te laten en via de hoog vlakte en de Dourbie weer naar de camping te gaan.

Vrijdag 14 juni
Vandaag lekker rustig aan gedaan. Om 13.00 uur naar Millau gereden en daar door de stad gelopen. De markt was net afgelopen en veel winkels waren dicht voor de middagpauze dus het was niet zo geweldig. Weer naar de camping gegaan waar we in het zwembad gezwommen hebben. 'S avonds was er weer activiteit van de bever in het riviertje achter de camping. Er zat een ijsvogel op drie meter van mij op een tak, maar voor ik de camera kon richten was hij weg.

Zaterdag 15 juni
Om elf uur weg gereden van de camping voor een rondrit door de omgeving. Vlakbij Nant ligt het dorpje Cantobre op een rotspunt dat nog helemaal authentiek is. Dit hebben we eerst even bekeken en zijn daarna doorgereden naar La Couvertoirade. Dit is een een ommuurde citadel uit de 12e eeuw welke gebouwd is door de tempeliers. Ook nog naar de molen gelopen die op de top van een nabije heuvel staat. Hierna wilden we naar Florac en kwamen via binnenweggetjes bij Cirque de Navacelles en Gorges de la Vis. Hier hebben we onze ogen uitgekeken. Het was nog net geen Grand Canyon in Amerika, maar had er veel van, zo mooi. Hierna weer over binnenwegen naar Meyrueis gereden. Regelmatig gedacht komt dit wel goed? Het zijn daar gebieden waar geen kip woont en de weg werd steeds smaller. Hierna door de Gorges de Jonte naar Le Rozier waarna we via Millau weer naar de camping reden.